Świetne recenzje "Fugi" Agnieszki Smoczyńskiej w Cannes
2018-05-18 15:15:37Po światowej premierze "Fugi", najnowszego filmu Agnieszki Smoczyńskiej, w ramach 71. Festiwalu Filmowego w Cannes, słychać coraz więcej głosów zachwytu. Produkcja budzi ogromne emocje wśród międzynarodowych widzów i krytyków. Na najważniejszej z filmowych imprez świata obraz polskiej reżyserki znalazł się w prestiżowej sekcji Tygodnia Krytyki Filmowej (Semaine de la Critique). Prezentowane są w niej krótkometrażowe oraz długometrażowe filmy młodych, zdolnych twórców.
Zagraniczna prasa chwali występ polskich aktorów w „Fudze”. Allan Hunter ze Screen Daily pisze: - Kreacja Gabrieli Muskały opiera się na wyrazistych oczach, w których budzi się czasem ostry opór. Jej złość, cynizm i frustracja są bardzo przekonywujące i sprawiają, że Alicja staje się fascynującą postacią, bo scenariusz Gabrieli Muskały odkrywa jej przeszłość i ujawnia widzowi szerszy obraz. Spokojny występ Łukasza Simlata, który jest jej mężem oddaje kontrast tych uczuć, a złożone emocje wciąż powracają.
O filmie
„Fuga" to obraz z gatunku mystery (charakterystycznego dla twórczości Davida Lyncha), który dotyka problemu „fugi dysocjacyjnej" – zaburzenia wywoływanego długotrwałym stresem i uczuciem braku szczęścia. Człowiek poddany tym emocjom może stracić pamięć, a jego mózg może stworzyć nową osobowość biegunowo odmienną od dotychczasowej. W rolach głównych wystąpili nagrodzeni na Festiwalu Filmowym w Gdyni: Gabriela Muskała („Moje córki krowy"), Łukasz Simlat („Konwój") i Zbigniew Waleryś („Papusza"). „Fuga" to drugi film fabularny Agnieszki Smoczyńskiej, reżyserki wielokrotnie nagradzanych „Córek dancingu" – (m.in. : Nagrodą Specjalną Jury za „unikalną wizję i design" na prestiżowym amerykańskim festiwalu filmowym Sundance, wyróżnieniem dla Najlepszego Debiutu Reżyserskiego na Festiwalu Filmowym w Gdyni oraz Polską Nagrodą Filmową Orła 2016 w kategorii „Odkrycie roku")
Alicja nie pamięta przeszłości, nie wie kim jest. Kiedy po dwóch latach od zniknięcia zostaje odnaleziona przez rodzinę, nie chce wracać do dawnego, zapomnianego życia. Nie pamięta miłości do męża i synka. Z czasem do Alicji wracają urywki wspomnień, tworząc niewyraźny i niepokojący obraz tajemnicy – tego co zdarzyło się w przeszłości. Co jest tą tajemnicą? Czy rodzące się uczucia do przed chwilą poznanych męża i syna pozwolą kobiecie zrozumieć przeszłość i zbudować szczęście swoje i rodziny?
Inne wiadomości z Cannes:
"Zimna wojna" Pawlikowskiego euforycznie przyjęta na festiwalu w Cannes >>
Animacja o Ryszardzie Kapuścińskim zachwyciła w Cannes >>
Film o zemście fryzjera psów oklaskiwany w Cannes >>
MD/ip
fot. Phyrass Haidar/materiały prasowe