Na co do kina w weekend [PREMIERY]
2019-04-11 14:46:5312 kwietnia 2019 do polskich kin wejdzie kilka ciekawie zapowiadających się filmów. Premierowo zobaczymy m. in. melodramat dla nastolatków, nową wersję "Hellboya", historię poparzonego strażaka, dokumentalny portret Jerzego Maksymiuka oraz dramat Jeana-Luca Godarda. Sprawdźcie, na co iść do kina w weekend!
"After", reż. Jenny Gage, prod. USA, czas trwania 100 min, dystr. Monolith Films
Pilna uczennica i oddana córka Tessa Young zaczyna pierwszy rok college’u z wielkimi ambicjami. Doskonale wie, co chce osiągnąć, jaką drogą ma podążać i kim powinna się stać. To uporządkowane życie rozpadnie się jak domek z kart w chwili, gdy Tessa spotka tajemniczego Hardina Scotta. W jego spojrzeniu kryje się mrok, jego ciało pokrywają tatuaże, a jego zachowanie pełne jest buntu. Hardin jest wszystkim, czego Tessa starała się unikać w dotychczasowym życiu, ale po jednym spotkaniu nad jeziorem stanie się wszystkim, czego Tessa będzie odtąd pragnąć. Chłopak otworzy przed grzeczną i do bólu przyzwoitą Tessą, świat uczuć, doznań i namiętności o jakie nigdy wcześniej, by siebie nie podejrzewała. Odtąd nic już nie będzie takie samo… szczególnie, że wkrótce na jaw wyjdzie tajemnica z przeszłości Hardina Scotta. To wszystko w filmie "After" z 2019 roku.
Zobacz nasze zestawienie: Filmy romantyczne dla młodzieży >>
"Hellboy", reż. Neil Marshall, prod. USA, czas trwania 120 min, dystr. Monolith Films
Pojmana i unieszkodliwiona przed wiekami królowa czarownic powraca do naszego świata, by znów nieść śmierć i zniszczenie. Jej demoniczny plan zakłada sprowadzenie na Ziemię plag tak potężnych, że ludzkość nie ma z nimi żadnych szans. Tylko bohater o tak piekielnych korzeniach jak Hellboy jest w stanie stawić czoła zagrożeniu i podjąć walkę z czarownicą i jej armią. Jego szanse wzrosną jeszcze bardziej, gdy okaże się dziedzicem potęgi samego Króla Artura. Jednak nawet on w pojedynkę nie jest w stanie wygrać wojny z siłami zła. Zanim dojdzie do decydującego starcia Hellboy musi odzyskać swych dawnych sprzymierzeńców…
"Ocalić i zginąć", reż. Frédéric Tellier, prod. Francja, czas trwania 116 min, dystr. Hagi
Franck jest jednym z najlepszych strażaków w Paryżu. Ich credo to: ratuj albo giń! Ma piękną żonę, spodziewają się bliźniąt, są szczęśliwi. Podczas jednej z interwencji gaszenia pożaru Franck z poświęceniem ratuje swoich kolegów, a sam wpada w pułapkę ognia. Kiedy budzi się w centrum leczenia oparzeń, uświadamia sobie, że jego twarz rozpłynęła się w płomieniach, a jego ciało już nigdy nie będzie takie samo. Czy teraz ktoś "uratuje" jego? Czy będzie to wciąż kochająca żona? A może młoda ciężarna kobieta, która da mu nową pracę?
Przeczytaj recenzję tego filmu >>
"Maksymiuk. Koncert na dwoje", reż. Tomasz Drozdowicz, prod. Polska, czas trwania 75 min, dystr. Mayfly
Geniusz, pracowitość i niespożyty temperament – to tylko niektóre cechy składające się na osobowość Jerzego Maksymiuka, który jako dyrygent, pianista i kompozytor stał się jedną z najbardziej charyzmatycznych postaci polskiej (i nie tylko) muzyki poważnej ostatnich kilkudziesięciu lat. Filmowy portret maestra byłby jednak niepełny, gdyby zabrakło w nim jego żony Ewy, która organizuje jego codzienne życie, inspiruje do pracy i zapewnia psychiczne wsparcie.
"Przypływ wiary", reż. Roxann Dawson, prod. USA, czas trwania 116 min, dystr. Imperial - Cinepix
Nieprawdopodobna, lecz prawdziwa historia matczynej miłości, która pokonała niewyobrażalne przeszkody. Gdy adoptowany syn Joyce Smith, John, wpada do lodowatej wody na zamarzniętym jeziorze w Missouri, wszystko wydaje się stracone. John leży bez życia w szpitalu, ale Joyce nie poddaje się. Jej niezachwiana wiara porywa wszystkich dookoła do modlitwy za uzdrowienie Johna, mimo iż nauka jest bezsilna, a lekarze nie dają mu żadnych szans.
"Żniwa", reż. Etienne Kallos, prod. Francja/Grecja/Polska/RPA, czas trwania 102 min, dystr. Velvet Spoon
Republika Południowej Afryki, Wolne Państwo, odcięty od reszty kraju bastion mniejszości etnicznej białych Afrykanerów. W tej konserwatywnej społeczności, obsesyjnie przywiązanej do siły i męskości żyje skryty, wrażliwy Janno. Pewnego dnia jego gorliwie wierząca matka przyprowadza do domu Pietera, sierotę z ulicy, którą chce uratować. Matka prosi Janno, by stał się bratem dla nieznajomego, doświadczonego życiem chłopaka. Rozpoczyna się rywalizacja o władzę, dziedzictwo i rodzicielską miłość.
"Porwanie", reż. Frederik Meldal Norgaard, prod. Dania, czas trwania 81 min, dystr. Vivarto
Co zrobić gdy twoją rodzinę wyrzucą z mieszkania za to, że nie płaciła czynszu? Pod przewodnictwem szalonego wujka można zaplanować porwanie bogatego dzieciaka i od jego rodziny zażądać okupu. Lecz niestety często sprawy nie idą tak jak zostały zaplanowane...
"Jean-Luc Godard. Imaginacje", reż. Jean-Luc Godard, prod. Francja, czas trwania 85 min, dystr. PMPG Polskie Media
Uhonorowany Specjalną Złotą Palmą esej 88-letniego reżysera: błyskotliwe, radykalne formalnie, prowokacyjne intelektualnie spojrzenie na filmowe medium. Każdy z rozdziałów (poświęconych m.in. podróżom, wojnom czy prawu) to fragment historii i dopiero gdy zbierzemy je razem, dostrzeżemy pełny obraz. Złożony z cytatów z klasycznych dzieł, newsów czy filmików ISIS z YouTube’a, erudycyjny "The Image Book" mówi o terrorze obrazów nie tyle wyjaśniających nam świat, ile kształtujących go zgodnie z politycznym zamówieniem. Podążając w stronę Bliskiego Wschodu, Jean-Luc Godard przygląda się kwestiom reprezentacji i jej braku, przekleństwu wizerunku narzuconego przez Zachód, podporządkowującemu spojrzeniu. Tasując na ekranie obrazy i manipulując dźwiękiem, twórca "Do utraty tchu" pyta o rolę, jaką odgrywa kino w historii XX i XXI wieku: kronikarza przemocy, wirusa roznoszącego groźne ideologie, strażnika istniejącego porządku, a może biernego obserwatora?
Zebrał: MD
fot. "After"/materiały prasowe