Na co do kina w weekend [PREMIERY]
2018-11-01 20:13:55Już 2 listopada do polskich kin wchodzi kilka bardzo interesująco zapowiadających się filmów. Zobaczymy m. in. remake kultowego horroru, nową produkcję Disneya, historię Freddiego Mercury'ego, animację o Ryszardzie Kapuścińskim oraz horror o demonicznym alter-ego z lustra. Sprawdźcie, na co iść do kina w weekend!
"Suspiria", reż. Luca Guadagnino, prod. USAW/łochy, czas trwania 152 min, dystr. Kino Świat
Amerykańska tancerka Susie Bannion (Dakota Johnson), udaje się do Berlina, aby rozpocząć naukę w tamtejszej, prestiżowej szkole baletu. Jej przyjazd zbiega się w czasie z tajemniczym zniknięciem Patricii (Chloë Grace Moretz) jednej z wychowanek akademii. Susan, czyniąca niesamowite postępy pod okiem ekscentrycznej dyrektor artystycznej szkoły – Madame Blanc (Tilda Swinton), szybko zaprzyjaźnia się z inną tancerką Sarą (Mia Goth). Kiedy w szkole dochodzi do kilku mrożących krew w żyłach incydentów, obie dziewczyny zaczynają nabierać podejrzeń, co do prawdziwej natury akademii. Wkrótce Susie pozna jej największy, mroczny sekret.
Przeczytaj także: 50 twarzy piekła, czyli Dakota Johnson w horrorze "Suspiria" >>
Zobacz też: Niesamowita metamorfoza! Tilda Swinton w filmie "Suspiria" >>
"Bohemian Rhapsody", reż. Bryan Singer, prod. USA/Wielka Brytania, czas trwania 134 min, dystr. Imperial - Cinepix
Porywająca opowieść o zespole Queen, jego muzyce i niezwykłym wokaliście Freddie’em Mercurym (Rami Malek – serial TV ”Mr. Robot”), który przełamując stereotypy i konwencje, zdobył uwielbienie niezliczonych fanów. Film ukazuje błyskotliwą karierę zespołu, który dzięki ikonicznym utworom i rewolucyjnemu brzmieniu wspiął się na szczyty sławy, dopóki skandalizujący styl życia Mercury’ego nie postawił wszystkiego pod znakiem zapytania. Triumfalny powrót zespołu podczas koncertu na rzecz Live Aid z udziałem cierpiącego na śmiertelną chorobę Mercury’ego wszedł na trwałe do historii muzyki rockowej i po dziś dzień stanowi źródło inspiracji dla wszystkich tych, którzy czują się inni, niepoprawnych marzycieli i wielbicieli muzyki na całym świecie.
Przeczytaj naszą recenzję tego filmu >>
"Dziadek do orzechów i cztery królestwa", reż. Lasse Hallström, Joe Johnston, prod. USA, czas trwania 99 min, dystr. Disney
Magiczna historia w przepięknej oprawie! Zrealizowana z ogromnym rozmachem produkcja Disneya inspirowana klasyczną baśnią E.T.A Hoffmana z Keirą Knightley, Helen Mirren oraz Morganem Freemanem w rolach głównych.
Polecamy przeczytać: Zaskakujące fakty na temat księżniczek Disneya >>
"Jeszcze dzień życia", reż. Damian Nenow, Raúl de la Fuente, prod. Belgia/Hiszpania/Niemcy/Polska/Węgry, czas trwania 85 min, dystr. Next Film
Oparta na książce Ryszarda Kapuścińskiego historia reportera realizującego swoją misję w ogarniętej wojną Angoli w 1975 roku. Podczas wyprawy Kapuściński zdaje sobie sprawę, że jest świadkiem wydarzeń, których znaczenie będzie wymagać wyjścia poza rolę obserwatora. To pozwoli mu narodzić się ponownie zarówno jako pisarzowi, jak i człowiekowi. Pod względem formalnym film jest stylizowaną animacją z fragmentami zdjęć dokumentalnych. Za pomocą narracji animacyjnej opowiedziano historię dziejącą się w przeszłości oraz oddano surrealistyczne realia wojny. Dokument pozwolił autorom uwzględnić pamięć tych, którzy przeżyli, a historii dodać realizmu.
Przeczytaj naszą recenzję tego filmu >>
Zobacz też: Animacja "Jeszcze dzień życia" ma nowy, muzyczny zwiastun >>
"Oblicze mroku", reż. Assaf Bernstein, prod. USA, czas trwania 103 min, dystr. Forum Film Poland
Maria to nieśmiała, wyalienowana licealistka, gnębiona i upokarzana przez rówieśników. Zdesperowana dziewczyna zwierza się własnemu odbiciu w lustrze. Okazuje się wkrótce, że jej bliźniaczy, wyrozumiały i okazujący wsparcie lustrzany obraz to w rzeczywistości bezwzględna i głodna przemocy Airam. Następuje zamiana miejsc, która doprowadza do nieoczekiwanych i przerażających zdarzeń. Czy Airam to osobna postać, czy inna twarz tracącej zmysły i coraz bardziej żądnej zemsty Marii?
Przeczytaj też: India Eisley podąża śladami swej matki Olivii Hussey >>
"Listopad", reż. Rainer Sarnet, prod. Holandia/Polska/Estonia, czas trwania 115 min, dystr. Velvet Spoon
W pewnej estońskiej wiosce grasują wilkołaki, duchy i zaraza. Głównym zmartwieniem mieszkańców jest przetrwanie długiej, mrocznej zimy. W tym celu wszyscy okradają wszystkich: sąsiadów, niemieckich chlebodawców, duchy, a nawet diabła i Chrystusa. Aby ocalić swoje dusze, miejscowi przekazują je zrobionym z drewna i metalu kukłom zwanym „kratts”, których zadaniem jest pomaganie swym właścicielom w złodziejstwie. Spiżarnie pękają w szwach, ale oni wciąż kradną. Proceder ten jest brzemienny w skutki.
"Dziedziczki", reż. Marcelo Martinessi, prod. Brazylia/Francja/Niemcy/Norwegia/Urugwaj/Paragwaj, czas trwania 95 min, dystr. Aurora Films
Chela (Ana Brun) całe dnie spędza w domu, malując, ma swoje przyzwyczajenia i rytuały, których rytmu pilnuje bardziej przebojowa i harda Chiquita (Margarita Irún). Choć kobiety od dekad są parą, nauczyły się ukrywać swój związek przed wścibskimi oczami konserwatywnego paragwajskiego społeczeństwa. Gdy jednak wpadają w kłopoty finansowe, ich życie czeka rewolucja i nawet wyprzedaż drogocennego wyposażenia domu, będącego symbolem ich przynależności do elity, nie wystarczy, by utrzymać status quo. Chiquita trafia do więzienia za długi, a wycofana do tej pory Chela zmuszona jest wyjść ze skorupy i zmierzyć się z zewnętrznym światem.
"Trzy twarze", reż. Jafar Panahi, prod. Iran, czas trwania 100 min, dystr. Solopan
Znana aktorka Behnaz Jafari otrzymuje dramatyczną wiadomość od młodej dziewczyny z irańskiej prowincji. Wraz z Jafarem Panahim (reżyser ponownie gra samego siebie) postanawia wyruszyć na północny wschód kraju. Oboje chcą poznać prawdę o nastolatce, która miała popełnić samobójstwo, gdy rodzina nie pozwoliła jej studiować w szkole aktorskiej. Ta filmowa podróż, dyskretnie inspirowana kinem Abbasa Kiarostamiego, jest nie tylko przejmującą opowieścią o trzech pokoleniach kobiet z aktorskimi aspiracjami, na których realizację wpływ miała zmieniająca się polityczno-społeczna rzeczywistość Iranu. Dla Panahiego to także pretekst do skonfrontowania własnego wyobrażenia o społecznej roli artysty z tym, jak sztukę filmową postrzegają zwyczajni ludzie. Irański twórca patrzy i słucha, a gdy może - pomaga i dodaje otuchy, cieszy się szacunkiem i go odwzajemnia, ale do zmian, których on sam pewnie tak pragnie, droga dużo dalsza niż z Teheranu na peryferia.
"Dagadana. Świat bez granic", reż. Paweł Zabel, prod. Polska, czas trwania, 88 min
Dokumentalna opowieść o azjatyckiej trasie koncertowej zespołu Dagadana, który łączy polskie i ukraińskie piosenki ludowe z jazzem i elektroniką.
Zebrał: MD
fot. materiały prasowe Kino Świat