Mistrzyni w drifcie zagrała w filmie "Diablo. Wyścig o wszystko"
2019-01-16 13:58:49Prędkość, akcja, emocje i adrenalina. Tak najkrócej można scharakteryzować filmy samochodowe. Widzowie to uwielbiają, co pokazuje historia kina, niemal od jego początków. - Nie ma co ukrywać, że na planie zgromadzonych zostało wiele samochodów będących dzisiaj marzeniem miłośników motoryzacji. Z kolei dla widzów pewnym smaczkiem i zachętą powinno być to, że my tych aut nie traktujemy grzecznie czy delikatnie. Często ponosiła nas fantazja - zdradza Podwójna Mistrzyni Europy w drifcie - Karolina Pilarczyk, która wystąpiła w filmie "Diablo. Wyścig o wszystko". Na ekranie zobaczymy także jej prywatny samochód Chevrolet Camaro SS z silnikiem 6.2 Litra o mocy prawie 600 KM, którym jeździ ekranowa Ewa, czyli Karolina Szymczak. Sam legendarny model Camaro miał swój spektakularny powrót na duży ekran w roku 2007, kiedy to pojawił się w hicie Michaela Baya pt. "Transformers".
Karolina Pilarczyk - mistrzyni driftingu
Karolina Pilarczyk to jedyna polska licencjonowana zawodniczka biorąca czynny udział w zawodach drifowych. Dwukrotnie zdobywała Mistrzowstwo Europy w Motosporcie. Była pierwszą Polką, która sięgnęła po ten tytuł. Nazwana przez media Polską Królową Driftu, ale też Polish Drift Girl, jest dzisiaj jedną z kilku kobiet w Europie startującą na najwyższym profesjonalnym poziomie w międzynarodowych konkurencjach driftingowych. Same organizacje driftingowe ochrzciły ją „Queen of Show”. Jest pierwszą kobietą, która sięgnęła po profesjonalne licencje driftingowe różnych lig światowych.
To ona zbudowała jeden z najpotężniejszych samochodów driftingowych w Europie. Silvette LS3 V8 6.2 Vortech Supercharger, czyli zmodyfikowany Nissan S14. Samochód posiada ponad 750-konny motor z Chevroleta Corvette. Pilarczyk była też pierwszą drifterką na świecie, która pojawiła się na okładce Playboya. Również jako pierwsza kobieta reprezentowała Europę w kolebce driftingu, czyli podczas japońskich zawodów King of Asia Drift. W październiku wygrała jedną z ostatnich rund King of Europe Drift 2018, odbywających się w austriackim Greinbach.
Początek współczesnym filmom samochodowym takim jak „Szybcy i wściekli”, czy nasz rodzimy „Diablo. Wyścig o wszystko”, dały chociażby takie tytuły, jak: „Two-Lane Blacktop” (1971) z Chevroletem’55 Chevy i Pontiacem’70 GTO, w którym to filmie bohaterowie przemierzając Amerykę angażowali się w uliczne wyścigi samochodowe, czy słynny obraz samego Georga Lucasa „American Graffity” z roku 1973. U twórcy gwiezdnej sagi, obok obyczajowego tła, pojedynki na szosie stanowiły nie tylko element fabuły, ale i uatrakcyjniały cały film. W tym przypadku na ekranie błyszczały już Ford model’32 five-window, ponownie Chevrolet’55 Chevy, ale też Chevrolet’58 Chevy.
Opis filmu
Pasją Kuby są szybkie samochody, zawrotna prędkość i ekstremalne wyścigi. Jego siostra Lena musi przejść bardzo kosztowną operację za granicą. Chcąc zdobyć potrzebne środki, chłopak postanawia brać udział w nielegalnych rajdach. Talent i brawurę młodego kierowcy zauważa wpływowy gangster – Max. Proponuje chłopakowi udział w okrytym złą sławą wyścigu, który niejeden kierowca przypłacił kalectwem, a nawet życiem. Nagrodą dla zwycięzcy legendarnych zmagań jest tytuł „Diablo” i kilkaset tysięcy euro. Kuba podejmuje ryzyko i wkracza do podejrzanego świata wielkich pieniędzy, pięknych kobiet i szemranych interesów. To właśnie w nim poznaje Ewę – obdarzoną wyjątkową urodą, nieugiętą zawodniczkę, która z zaciętej rywalki staje się jego wielką namiętnością. Wkrótce na jaw wychodzi jednak prawdziwa tożsamość dziewczyny. Od tego momentu życie Kuby znajdzie się w wielkim niebezpieczeństwie.
MD/ip
fot. materiały prasowe Kino Świat