Na co do kina w weekend [PREMIERY]
2016-09-29 16:19:0230 września do polskich kin wchodzi kilka interesujących filmów. Zobaczymy m.in. obsypany nagrodami obraz rodziny Beksińskich, zapierający dech thriller, katastrofę na platformie wiertniczej i historię chłopaka zafascynowanego środowiskiem drag queen. Sprawdź, na co iść do kina!
"Nie oddychaj", reż. Fede Alvarez, prod. USA, czas trwania 88 min, dystr. United International Pictures
Film opowiada historię grupy nastolatków, którzy włamują się do domu niewidomego mężczyzny, weterana wojennego. Jego ślepota ma stać się naturalnym ułatwieniem dla młodych bandytów, tymczasem okazuje się pułapką. Niewidomy mężczyzna szybko z ofiary staje się katem, prowadząc okrutną, brutalną, bezlitosną grę z włamywaczami. Jest przy tym sprawiedliwy - kiedy wyłącza światło, mówi uczciwie "Teraz wszyscy widzimy to samo". Ale to dopiero początek psychologicznej gry o przetrwanie...
"Ostatnia rodzina", reż. Jan P. Matuszyński, prod. Polska, czas trwania 124 min, dystr. Kino Świat
Akcja filmu zaczyna się w 1977 roku, gdy Tomek Beksiński wprowadza się do swojego mieszkania. Jego rodzice mieszkają tuż obok, na tym samym osiedlu, przez co ich kontakty pozostają bardzo intensywne. Nadwrażliwa i niepokojąca osobowość Tomka powoduje, że matka – Zofia, wciąż martwi się o syna. W tym samym czasie Zdzisław Beksiński próbuje całkowicie poświęcić się sztuce. Po pierwszej nieudanej próbie samobójczej Tomka Zdzisław i Zofia muszą podjąć walkę nie tylko o syna, ale także o przywrócenie kontroli nad swoim życiem.
Gdy Zdzisław podpisuje umowę z mieszkającym we Francji marszandem Piotrem Dmochowskim, a Tomek rozpoczyna pracę w Polskim Radiu, wydaje się, że rodzina najgorsze kłopoty ma już za sobą. Jednak seria dziwnych, naznaczonych fatum wydarzeń, dopiero nadejdzie...
"Żywioł. Deepwater Horizon", reż. Peter Berg, czas trwania 107 min, dystr. Monolith Films
Załoga największej i najnowocześniejszej platformy wiertniczej na świecie musi stawić czoła niewyobrażalnej potędze morskiego żywiołu podczas katastrofy o niespotykanej dotąd skali. Zbudowana w Zatoce Meksykańskiej platforma Deepwater Horizon jest wielkości małego osiedla i wysokości wieżowca. Ma wydobywać niespotykane dotąd ilości ropy przynosząc swoim właścicielom krociowe zyski. Podczas rozruchu wydobycia dochodzi jednak do awarii, która wkrótce doprowadza do serii eksplozji i pożaru platformy.
Jednocześnie w Zatoce rozpoczyna się sztorm. Kapitan Mike Williams (Mark Wahlberg) otrzymuje informację, że służby ratunkowe nie będą w stanie przyjść załodze z pomocą ze względu na ekstremalne warunki pogodowe. Wiedząc, że w każdej chwili może dojść do zatonięcia platformy, Williams postanawia zrobić wszystko, by ocalić swoich ludzi.
"Boy 7", reż. Lourens Blok, prod. Holandia/Węgry, czas trwania 92 min, dystr. Vivarto
Kiedy Sam budzi się w zatłoczonym metrze, nie wie, jak się tam dostał, ani skąd pochodzi. Rozpaczliwie szuka śladów swojej tożsamości w niewielkiej zawartości plecaka. Powoli zaczyna zdawać sobie sprawę z tego, że jego życie jest w wielkim niebezpieczeństwie. Zaczyna powoli odkrywać przerażającą prawdę o tym, kim jest i co mu zrobiono.
"Viva", reż. Paddy Breathnach, prod. Irlandia/Kuba, czas trwania 100 min, dystr. Tongariro Releasing
Po śmierci matki młody Jesus musi radzić sobie sam. Mieszka w biednej dzielnicy w Hawanie, pracuje jako fryzjer i dorabia w nocnym klubie. Zafascynowany występami drag queen marzy o tym, aby stanąć na scenie. Podczas pierwszego w życiu występu dostaje od publiczności nie tylko brawa, ale też potężny cios z pięści prosto w twarz. To jego ojciec, były bokser, który niespodziewanie powrócił po wielu latach z więzienia. Wprowadza się teraz do syna, narzuca swoje zasady i zabrania mu występować.
"Argentyna, Argentyna", reż. Carlos Saura, prod. Argentyna/Francja/Hiszpania, czas trwania 85 min, dystr. Aurora Films
Carlos Saura zabiera widzów do serca argentyńskiej muzyki. Twórca staje z kamerą w miejscu, gdzie przecinają się szlaki przeszłości, teraźniejszości i przyszłości. Tradycyjne ludowe melodie mieszają się z popularną muzyką, a artyści zastanawiają się, jaka jest przyszłość tej sztuki.
W "Argentynie" pojawiają się najważniejsze zespoły i artyści tamtejszej sceny. Ich taniec, śpiew i debaty stają się dla twórcy fascynującym spektaklem. Bohaterowie poruszają się pośród luster, które pozwalają przyjrzeć się, jak dopracowane i przemyślane są ich ruchy. Tu nie ma przypadkowego gestu ani fałszywej nutki.
Wrażliwość reżysera pozwala mu wydobyć z argentyńskiej kultury jej esencję: żywiołowość, dynamikę, emocjonalność, gorącą krew, a także erotyzm i magnetyzm. To doskonała alternatywa dla tych, którzy znudzeni są banalnością i powtarzalnością programów w rodzaju "Taniec z gwiazdami". Z "Argentyny" o tytułowym kraju widzowie dowiedzą się więcej niż z najlepszego przewodnika po. Saura dowodzi, że tylko przez zagłębieniem się w kulturę, która ukształtowała naród, można ten naród poznać.
"Serce psa", reż. Laurie Anderson, prod. Francja/USA, czas trwania 75 min, dystr. Gutek Film
Dokument multimedialnego artysty będący przemyśleniami nad jego związkiem z ukochanym terrierem.
Zebrał: MD