Recenzje - Kino

Morderstwo w Orient Expressie - recenzja

2017-11-28 09:18:25

Morderstwo w Orient Expressie - kultowa powieść kryminalna autorstwa Agathy Christie. Historia ta doczekała się już ekranizacji, ale najwyraźniej w Hollywood potrzeba wracania do starych tematów jest ciągle żywa. Tak oto powstał film, w którym Kenneth Branagh wciela się w genialnego detektywa - Herculesa (a raczej Hercule) Poirot, a także zajmuje się reżyserią całości. Czy filmowe „Morderstwo w Orient Expressie” z 2017 roku to udana produkcja? Przeczytaj recenzję!

Morderstwo w Orient ExpressieTrzeba przyznać, że Kenneth Branagh to człowiek nadzwyczaj pewny siebie, skoro wchodzi w buty Davida Sucheta, rewelacyjnie grającego postać Poirot w serialu telewizyjnym z lat 1989 – 2013. Aktor i reżyser w swojej wersji tej postaci postawił przede wszystkim na… wąsy, a raczej wąsiska,  które chyba powinno się pisać przez duże W, biorąc pod uwagę jak ważny to element tej postaci. Niemal tak ważny i charakterystyczny jak genialny zmysł detektywistyczny filmowego bohatera.

Branagh wielokrotnie jest w swej roli blisko przeszarżowania, ale na szczęście udaje mu się połączyć klasyczny obraz Poirot z nowoczesnym sznytem, by nie było nazbyt teatralnie. Taki jest też cały jego film. To poprawne przeniesienie książkowych wydarzeń na wielki ekran. Tylko tyle i aż tyle.

Nowe „Morderstwo w Orient Expressie” nie wyróżnia się niczym specjalnym. Oczywiście intryga i poszczególne wątki postaci z czasem stają się coraz ciekawsze, a historia siłą rzeczy - wciąga. Brak tu jednak świeżości i polotu. Bardzo miło jest zobaczyć w obsadzie plejadę gwiazd (m. in. Johnny Depp, Willem Dafoe, Penélope Cruz, Judi Dench, Daisy Ridley i Michelle Pfeiffer), ale i oni grają tu po prostu solidnie, bez żadnych fajerwerków czy spektakularnych scen.

Zanim nasz główny bohater wskaże mordercę, musimy obserwować dość chaotycznie zaprezentowane śledztwo, podczas którego jedne dialogi wypadają bardzo interesująco, a inne są nienaturalne i kiepsko zagrane. Finał wszystko to rekompensuje, jednak gdzie zadowala historia, tam zawodzą… efekty specjalne. Końcowa mowa Poirot do „ławy oskarżonych” rozgrywa się na torowisku u podnóża ośnieżonych gór. Z ust postaci nie wydobywa się natomiast nawet śladowa ilość pary a greenscreen uderza po oczach.

„Morderstwo w Orient Expressie” to mało angażująca rozrywka, którą spokojnie można sobie podarować. Film może zadowolić miłośników kryminałów, którzy nie znają książkowego pierwowzoru. Pozostali powiedzą raczej, że ta ekranizacja to… zbrodnia, z wyraźnie zaznaczonym motywem zysku.

Michał Derkacz



Morderstwo w Orient Expressie, reż. Kenneth Branagh, prod. USA, czas trwania 114 min, dystr. Imperial – Cinepix, polska premiera 24 listopada 2017

Słowa kluczowe: film, ocena, analiza, opinia

Morderstwo w Orient Expressie - zdjęcia z filmu (12)

Morderstwo w Orient Expressie - zdjęcia z filmu  - Zdjęcie nr 1
Morderstwo w Orient Expressie - zdjęcia z filmu  - Zdjęcie nr 2
Morderstwo w Orient Expressie - zdjęcia z filmu  - Zdjęcie nr 3
Morderstwo w Orient Expressie - zdjęcia z filmu  - Zdjęcie nr 4
Morderstwo w Orient Expressie - zdjęcia z filmu  - Zdjęcie nr 5
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Zobacz także
Zobacz recenzjÄ™ drugiego sezonu "Belfra"!
Belfer 2 - recenzja serialu

Zobacz recenzję drugiego sezonu "Belfra"!

The Florida Project
The Florida Project - recenzja przedpremierowa

Nostalgiczny obraz świata widzianego oczami dziecka, gdzie problemy życia codziennego to tylko kolejna okazja do spełnienia najskrytszych marzeń.

Morderstwo w Orient Expressie
Morderstwo w Orient Expressie - recenzja

Kenneth Branagh jako Hercules Poirot? Oceniamy nową ekranizację kryminału Agathy Christie.

Polecamy
Body/Ciało - Szumowska wzywa zmarłych [RECENZJA]
Body/Ciało - Szumowska wzywa zmarłych [RECENZJA]

Czy jest coś więcej? Więcej niż nasze ciało tu i teraz? Nagrodzona w Berlinie Małgorzata Szumowska szuka odpowiedzi na te pytania. Czy w swoim "Body/Ciało" robi to skutecznie? Przeczytaj recenzję!

Sicario - zderzenie ze złem [RECENZJA]
Sicario - zderzenie ze złem [RECENZJA]

"Sicario" aż kipi gęstym, kryminalnym klimatem, a fala zła i zepsucia, z którą płynie bohaterka, wylewa się z ekranu na widza.

Premiery filmowe
Zapowiedzi filmowe
O nich się mówi
Ostatnio czytane
Body/Ciało - Szumowska wzywa zmarłych [RECENZJA]
Body/Ciało - Szumowska wzywa zmarłych [RECENZJA]

Czy jest coś więcej? Więcej niż nasze ciało tu i teraz? Nagrodzona w Berlinie Małgorzata Szumowska szuka odpowiedzi na te pytania. Czy w swoim "Body/Ciało" robi to skutecznie? Przeczytaj recenzję!

Sicario - zderzenie ze złem [RECENZJA]
Sicario - zderzenie ze złem [RECENZJA]

"Sicario" aż kipi gęstym, kryminalnym klimatem, a fala zła i zepsucia, z którą płynie bohaterka, wylewa się z ekranu na widza.

Popularne
"Zostaną po nas tylko guziki..."
"Zostaną po nas tylko guziki..."

„Katyń” to film przede wszystkim dla Polaków, który pozwala dumę z Polski autentycznie poczuć. Pokazuje – bez względu na to, jak bardzo górnolotnie to brzmi – korzenie narodu polskiego.

Trzeba robić melanż i się nie przyzwyczajać
Trzeba robić melanż i się nie przyzwyczajać

Przerażająca wizja gimnazjalistek, gotowych oddać swoje ciało za opaskę na włosy i pozbawionych wszelkich hamulców moralnych wstrząśnie zapewne każdym

Konkurs Ziaja
Polecamy