Prezentujemy identyfikację wizualną 17. MFF T-Mobile Nowe Horyzonty
2017-05-26 11:42:00Nowa sekcja festiwalu, KINO PROTESTU, była tematem przewodnim warsztatów prowadzonych przez artystę sztuk wizualnych, Kobasa Laksę. Ich efekt – identyfikacja wizualna tegorocznej odsłony festiwalu – jest już gotowy. Podczas 17. edycji festiwalu widzowie będą mogli na żywo tworzyć kolejne jej odsłony.
Warsztaty z kolażu, które odbyły się w kwietniu w Warszawie i Wrocławiu, na początek zaskoczyły frekwencją. Chęć współuczestniczenia w kreowaniu komunikacji wizualnej festiwalu, była ogromna i przerosła oczekiwania organizatorów. Pod okiem Kobasa Laksy zaczęły powstawać prace wyrażające wiele emocji, osobistych, ale też odnoszących się do bardziej uniwersalnych współczesnych wydarzeń.
W trakcie spotkań zaczął zaskakiwać sam artysta - zabierał uczestnikom ich prace, materiały, niszczył je. Cel był jeden: wywołać protest, nakłonić do wyjścia z komfortowej sytuacji i wyrwać z kontekstu. Dzięki temu uczestnicy zaczęli myśleć i działań bardziej niestandardowo, otworzyli się na inne punkty widzenia i emocje.
- Kolaż to wielowymiarowa forma wypowiedzi, składa się z poszczególnych elementów, które pojedynczo nacechowane są określoną myślą, jednak składając je w całość, nadajemy im nowe znaczenie, razem zaczynają wspólnie oddziaływać i zyskują nową moc. Właśnie tę siłę i energię chcieliśmy przekazać, tworząc tegoroczną identyfikację Nowych Horyzontów - wyjaśnia Michał Weksler, kierownik marketingu festiwalu.
Powstałe w wyniku warsztatów kolaże będą częścią wszystkich tegorocznych materiałów festiwalowych - zobaczymy je na plakatach, ulotkach, folderach oraz na ulicach polskich miast. - Tegoroczna identyfikacja nie ma jednego głównego bohatera. I można to zrozumieć w dwójnasób – z jednej strony jest efektem wspólnej pracy widzów festiwalu, z drugiej strony nie ma też jednego motywu wizualnego. To forma kolażu - cięcia, przedarcia, sklejenia, pozorny chaos wyraża emocje jej twórców oraz ideę przewodnią tej edycji, czyli kino protestu - mówi Błażej Grzechnik, dyrektor marketingu i PR Stowarzyszenia Nowe Horyzonty.
Warsztaty nie były jednak ostatnią okazją do wyrażenia siebie i współtworzenia Nowych Horyzontów. W czasie festiwalu uczestnicy będą mieli możliwość wzięcia udziału w tworzeniu na żywo kolejnego kolażu. Każdy z nich będzie mógł dołożyć do niego własne zdjęcia, rysunki czy inne materiały, a przez to stać się częścią festiwalowej ekspresji spod znaku protestu.
17. edycja Międzynarodowego Festiwalu Filmowego MFF T-Mobile Nowe Horyzonty odbędzie się we Wrocławiu w dniach 3-13 sierpnia 2017.
ip